Zwiastun
17:30 min. / kolor / 35 mm, HDCAM, Digital BETA
Dystrybucja na świecie Magnet Film
Wczesne projekty plastyczne
Lalki referencyjne
Rzeźby wykonał Fumiari Ogawa.
Znaczenie koloru
„Drzazga” jest opowieścią o dorastaniu. Ścięte drzewo staje się ławką w parku i nie rozumie swojej funkcji „w dorosłym życiu”. Kolor użyty w filmie pomagał wzmocnić przekaz. Zielenie związane były z lasem, naturą, dzieciństwem. Czerwienie (negatyw zieleni) były kolorami miasta, cywilizacji, dorosłości. Główna akcja filmu odbywa się w zielonym parku otoczonym czerwonym płotem – miejscem położonym między lasem a miastem, zielenią a czerwienią.
Kolor czerwony
Kolor czerwony symbolizował dorosłość już w pierwszym moim barwnym filmie („Headless”). W „Drzazdze” czerwień (dorosłość) jest skontrastowana z przeciwległa zielenią (dzieciństwem).
W „Headless” czerwony samochód towarzyszy najważniejszym momentom w filmie: utracie głowy i podarowaniu balona dziewczynce. Balon również jest czerwony. Bohater „przymierza” dorosłość.
W „Myszy” czerwony samochód przywozi bohatera w zupełnie nowe miejsce. Bohater konfrontuje własną osobowość (mysz) w świecie dorosłych. Nowe okoliczności odrzucają bohatera, który pozbywa się myszy w wyobrażonym czerwonym tunelu. Zaprzecza sobie i kopiuje zachowania innych.
Malowanie tekstur
Na potrzeby tego 17-minutowego filmu absolwenci i studenci warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych namalowali ponad 400 obrazów olejnych o formacie 1m x 1m.
Tekstury
Niektóre z użytych obrazów.
Festiwale, wyróżnienia
Film miał projekcje na międzynarodowych festiwalach (m.in. Goa w Indiach). Był prezentowany na specjalnym pokazie podczas gali otwarcia obchodów 60-lecia polskiej animacji.
Otrzymał nagrodę Najlepszy Film Animowany podczas festiwalu Era Nowe Horyzonty 2008 we Wrocławiu.
Prasa
Pod koniec produkcji „Drzazgi” było bardzo intensywnie. Wykładałem sztukę animacji w Warszawskiej Szkole Fillmowej, prowadziłem animatorów przy „Świtezi” Kamila Polaka, a tuż po ukończeniu filmu ruszyła produkcja „Jeża Jerzego”.
Materiał z Tvp Kultura
Warszawa, 2005
DVD
Film został wydany na DVD w Niemczech.
Odniesienia
W filmie są cytaty z innych moich produkcji.
Ławka zatrzymuje się przy witrynie sklepowej, gdzie na ekranach telewizorów widać postaci z moich trzech poprzednich filmów: „Headless”, „Mysz” i „Pingwin”.
Podczas wyobrażonej randki w kinie postaci oglądają mój poprzedni film „Pingwin”.
scenariusz, projekty plastyczne i reżyseria
rzeźby
modelling
- Wojtek Wawszczyk
- Piotr Gołąbek
- Ania Kubik
- Kuba Tarkowski
- Chris Stenner
- Dan Patterson
- Bernd Angerer
- Michał Janicki
malowane tekstury
- Dorota Kobiela
- Michał Janicki
- Eliza Synejko
- Iga Świerczewska
- Dorota Zduniewicz
- Katarzyna Kijek
- Mateusz Dąbrowski
character setup
- Matthias Wittmann
- Wojtek Wawszczyk
- Chris Stenner
- Kuba Tarkowski
programowanie MEL
animacja
- Wojtek Wawszczyk
- Piotr Gołąbek
- Kuba Tarkowski
- Chris Stenner
- Dorota Kobiela
- Alan Shamsudin
- Bernd Angerer
- Piotr Żyła
- Wojtek Jakubowski
- Marcin Krawczyk
dynamics
- Piotr Gołąbek
- Charles Abou Aad
- Piotr Żyła
światło
rendering i kompozycja obrazu
- Dorota Kobiela
- Wojtek Wawszczyk
- Agata Wacławiak
- Mikołaj Zientalski
- Kamil Polak
- Wojtek Jakubowski
- Paweł Rosiak
- Tytus Majerski
- Urszula Pociecha
- Wojciech Janio
muzyka
wykonanie muzyki
- Deutsches Filmorchester Babelsberg
dźwięk
montaż
transfer na 35mm i kopia
produkcja
- Georg Gruber
- Joanna Wendorff
- Jadwiga Wendorff